Zarządzenie kryzysem w biznesie.

Zarządzenie kryzysem w biznesie BLOG11

Większość z nas boi się kryzysowych sytuacji, które mogą się nam przytrafić w pracy czy w firmie. Każda z takich sytuacji jest bardzo stresująca. Często podejmujemy decyzje szybko i na oślep, co tylko pogłębia i tak już poważne kłopoty. Kolejnym bardzo często popełnianym błędem jest pójście po najniższej linii oporu. Rozwiązane, które wydaje się łatwe i proste w krótkim terminie może mieć opłakane skutki w dłuższym. Dziś w czasach wszechobecnych social media jest to szczególnie ważne. Kontrahent, który zobaczy że potrafisz radzić sobie z kryzysami będzie najlepszą reklamą. Jesteś profesjonalistą i potrafisz pokonać przeciwności losu. Temat zarządzania kryzysem jest oczywiście bardzo szeroki. Dziś zajmiemy się tylko podstawami związanymi z relacjami pomiędzy kontrahentami.
Kryzys to także szansa! Przeszłości już nie zmienisz. Mleko się wylało. Musisz traktować kryzys jako szanse na rozwój, wykazanie się czy wzmocnie swojej pozycji. Partnerzy biznesowi bardzo cenią sobie współpracę z ludźmi, którzy sprawdzili się w ciężkich warunkach. Bardzo łatwo prowadzić interesy kiedy wszystko idzie zgodnie z planem. Ale tylko najlepsi potrafią skutecznie zarządzać kryzysami.
Nie bój się przyznać do błędu! Czasem wina stoi ewidentnie po stornie Twojej czy też firmy w której pracujesz. Jeśli będziesz szedł w zaparte tylko pogorszysz sytuacje. Przekaż kontrahentowi informację o stanie faktycznym. Dzięki temu trochę uspokoisz sytuację i dasz sobie większe pole do manewru.

Mów językiem rozwiązań! W sytuacjach podbramkowych nikt nie chce przez cały czas słuchać jak bardzo jest Ci przykro czy, że nie możesz nic zrobić. Wszystko co mówisz w momencie kryzysu musi być konkretne. Staraj się podawać daty i działania. Jeśli czegoś nie wiesz lub nie jest to zależne od Ciebie również poinformuj o tym drugą stronę. Jeśli wiesz wcześniej, że coś nie pójdzie zgodnie z planem nie bój się poinformować o tym pierwszy.

Analizuj przyczyny! Kiedy szukasz rozwiązania problemu nie możesz skupić się tylko na efekcie. Postaraj się odkryć co było przyczyną kryzysu. Ma to dwojakie zalety. Po pierwsze skuteczniej poradzisz sobie z aktualną sytuacją. Po drugie łatwiej unikniesz podobnych Krysów na przyszłość.

Realna ocena sytuacji! Zastanów się na co masz bezpośredni wpływ a co nie zależy od Ciebie. Wszystko co leży w rękach innych osób powinieneś zaplanować tak aby mieć jakiś czas na zapas. Ja bardzo często stosowałem zasadę trzech dni roboczych. Jeśli ktoś mi mówił, że załatwi sprawę na czwartek zakładałem automatycznie, że będzie to zrobione na poniedziałek. Taki zapas czasu potrafi niejednokrotnie uratować życie.

Spoczywanie na laurach! Kiedy już uda się zażegnać kryzys wielu ludzi unika jego tematu jak ognia. Jest to wielki błąd. Przeanalizuj dokładnie przyczyny kryzysu. Zweryfikuje czy wszystkie zastosowane metody zaradcze były odpowiednie i skuteczne. Taka szczegółowa analiza, pozwoli Ci w przyszłości skuteczniej unikać i zarządzać sytuacjami kryzysowymi. To jest świetna okazja. Wykorzystaj szansę na naukę i rozwój!

Jak Ty sobie radzisz z kryzysami w pracy? Masz jakiś ciekawy przykład któym chciałbyś się podzielić? Koniecznie napisz w komentarzu!. Jeśli zainteresował Cię ten temat zapraszamy na YouTube.

MateuszZarządzenie kryzysem w biznesie.

Dodaj komentarz