Biznes, który prowadzisz powinien być oparty o grupę lojalnych, zadowolonych z Twoich produktów czy usług klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak takich pozyskać – zobacz te 5 ważnych zasad:
Podejmij wyzwanie 90 dni już dzisiaj! Zacznij realizować program ZA DARMO! Zapisz się tutaj:
UWAGA: Możesz rozpocząć wyzwanie 90 dni zupełnie za darmo. Otrzymasz od nas pierwsze 3 dni programu i dołączysz do społeczności ludzi sukcesu już dzisiaj! Podejmij decyzję – Zaufaj nam i zmień swoje życie!
- Klient ma zawsze rację. Nawet jak marudzi, jest niemiły, dzwoni o 23:00 w niedzielę, drze się, nie ma racji – to i tak ma zawsze rację. Jeden zadowolony klient może przyprowadzić Ci 10 nowych, ale jeden uwzięty na Ciebie może Ci odebrać tysiące.Staraj się zawsze prowadzić biznes z korzyścią dla klienta. Nawet jak czasem masz na tym stracić – to nie współpracuj z nim w przyszłości ale oddaj kasę, spraw aby i tak miał miłe wspomnienia z tej transakcji.
- Trzymaj stały kontakt. Najgorsza we współpracy biznesowej jest cisza. Zleciłeś coś komuś, zapłaciłeś zaliczkę a tu nagle telefony milkną, nikt nie odbiera – kontrahent zapadł się pod ziemię. Ja wiem doskonale, że czasem możesz mieć opóźnienia, problemy itp. – zawsze jednak trzymaj stały kontakt z klientami.Weź pod uwagę, że oni również mają swoje zobowiązania i chcą wiedzieć wcześniej, że np nie wyślesz produktu na czas (a mają urodziny, więc mogą poszukać innego), nie skończysz strony internetowej (a mają zobowiązania wobec partnerów).
- Stosuj ZAWSZE zasadę EXTRA MILE (tak, tak będę o tym powtarzał w każdym poście :)) – Dawaj klientowi więcej niż się spodziewa. Zaskakuj prezentami, rabatami, bonusami, zniżkami – niech kupując u Ciebie czuje się zawsze jak ktoś wyjątkowy, niech czuje się jak w domu!Obecnie działamy w czasach najbardziej konkurencyjnej w historii gospodarki. Jeśli chcesz, aby Twoja firma przetrwała na rynku i była liderem – dawaj więcej niż konkurencja!
- Stale śledź preferencje swoich klientów. Większość biznesów z roku na rok ma zupełnie inną formę. Jednej rzeczy możemy być pewni – że będzie nam dane działać w największej niepewności!Staraj się dowiedzieć czego potrzebują Twoi klienci – pytaj ich, stosuj ankiety, śledź trendy rynkowe. Jeśli chcesz przetrwać musisz zawsze być o krok przed konkurencją.
- Pamiętaj imiona swoich klientów. Przepiękna zasada, której nauczyłem się od Dale Carnagie`go. Każdy człowiek ma takie słowo, które kocha bardziej niż wszystkie inne słowa – to jego imię. Ludzie uwielbiają, kiedy mówi się do nich po imieniu. Staraj się zapamiętywać imiona klientów, a jeśli masz z tym problem – zapisuj je.Zauważ, że ludzie których najbardziej lubisz zawsze mówią do Ciebie po imieniu – przypadek? Nie sądzę…
Jeśli spodobał Ci się ten post – udostępnij go na swojej tablicy i kliknij łapkę w górę – dzięki Tobie zobaczy go więcej osób i będziemy mogli rozwijać szybciej ten fanpage!
Podejmij wyzwanie 90 dni już dzisiaj! Zacznij realizować program ZA DARMO! Zapisz się tutaj:
UWAGA: Możesz rozpocząć wyzwanie 90 dni zupełnie za darmo. Otrzymasz od nas pierwsze 3 dni programu i dołączysz do społeczności ludzi sukcesu już dzisiaj! Podejmij decyzję – Zaufaj nam i zmień swoje życie!