5 sposobów na radzenie sobie ze stresem

5-sposobow-radzenie-sobie-ze-stresem

Według ankiet, które przeprowadziliśmy pośród Was stres jest jednym z najczęściej występujących problemów. Codzienne obowiązki, nowe sytuacje, długi, 10 razy tyle zadań niż możesz wykonać jednego dnia – te czynniki powodują złego rodzaju stres. Jak sobie z nim radzić?

  1. Na początek musisz zrozumieć, że stres może być zły i dobry.

    Zły to ten, który Cię wyniszcza, nie powoduje nic konkstruktywnego, zabiera Ci lata życia nie dając nic w zamian.

    Dobry to taki, który działa jak sygnał alarmowy. Mówi Ci, że w Twoim życiu coś jest nie tak i zmusza Cię do zmian. Jest on potrzebny, abyśmy mogli się rozwijać – niczym bezpiecznik powiadamia Cię, że potrzebna jest zmiana.

    Dobry stres może przemienić się w zły tylko jeśli na niego nie zareagujesz. Jeśli pomimo sygnałów, które daje Ci Twoja podświadomość dalej nie podejmujesz ważnych decyzji w swoim życiu – możesz liczyć na to, że pozostaniesz w ciągłym stresie.

    Zatem pierwszy sposób do podjęcie pewnych decyzji – że już nigdy więcej…, że zaczniesz robić…., że nauczysz się jak….

  2. Drugi sposób to aktywność fizyczna. 98% naszych czarnych myśli (czyli tych, które w dużej mierze powodują stres) nigdy się nie realizuje w rzeczywistości – po co zatem zaprzątać nimi sobie głowę.

    Jeśli chcesz, aby Twój umysł myślał lepiej, skupiał się na tym co trzeba zrobić (a nie co może się stać), był kreatywny i ciągnął w stronę sukcesu – karm go tym, czego potrzebuje:

    Zapewnij mu codzienną aktywność fizyczną – daje to dotlenienie, lepszą cyrkulację krwi, lepsze ukrwienie, oczyszczenie organizmu z toksyn.

    Również zadbaj o pożywienie – myślisz jak jesz. Jeśli jesz śmieci, to będziesz mieć myśli jak ze śmietnika…

  3. Naucz się zarządzać Twoim czasem. Duża część stresu pochodzi z nawarstwiającej się listy zadań, która jest technicznie niemożliwa do wykonania. Masz na głowie 100 spraw i nie wiesz od której zacząć.

    Potrzebna Ci tu będzie nauka priorytetów, nauka planowania, nauka zarządzania swoim czasem, asertywności…

    Możesz zdobyć tą umiejętność przez uczestniczenie w naszych szkolenia wyzwania – zapisz się już teraz bezpłatnie: http://wyzwanie90dni.pl/zapis-do-programu/

  4. Naucz się sztuki skupienia. Jeśli patrzysz na sytuacje dookoła w negatywny sposób to będą mnożyć Ci czarne myśli, o których wspomniałem powyżej. One z kolei powodują stres – masz wizję setek fikcyjnych sytuacji, które mogą Ci się przydarzyć w przyszłości – to powoduje stres.

    Jeśli uświadomisz sobie, że w sumie jesteś gdzie jesteś i dotychczas zawsze udało Ci się poradzić sobie z różnymi sytuacjami. Zastanów się co się może takiego zdarzyć, a potem sensownie i obiektywnie spójrz na tą myśl – czy to ma sens?

  5. Porozmawiaj z przyjacielem/przyjaciółką. Już samo wyrzucenie z siebie problemów, usłyszenie własnego głosu, gdy to mówi daje ulgę. Dodatkowo druga osoba może Ci doradzić, spojrzeć świeżym okiem na sytuację.

    Prawdziwy przyjaciel będzie wiedział, jak sprawić Ci ulgę – dobrym słowem, poradą, pocieszeniem – skorzystaj z tego, nie kryj w sobie problemów, wyrzuć ja na zewnątrz, aby zrobić miejsce na rozwiązania.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł – kliknij „LUBIĘ TO” – sprawisz, że więcej osób będzie mogło go przeczytać. Dziękuję!

admin5 sposobów na radzenie sobie ze stresem

Dodaj komentarz