5 Zasad jak powinieneś traktować swoich klientów?

5 zasad jak traktows klienta

Biznes, który prowadzisz powinien być oparty o grupę lojalnych, zadowolonych z Twoich produktów czy usług klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak takich pozyskać – zobacz te 5 ważnych zasad:

 

  1. Klient ma zawsze rację. Nawet jak marudzi, jest niemiły, dzwoni o 23:00 w niedzielę, drze się, nie ma racji – to i tak ma zawsze rację. Jeden zadowolony klient może przyprowadzić Ci 10 nowych, ale jeden uwzięty na Ciebie może Ci odebrać tysiące.Staraj się zawsze prowadzić biznes z korzyścią dla klienta. Nawet jak czasem masz na tym stracić – to nie współpracuj z nim w przyszłości ale oddaj kasę, spraw aby i tak miał miłe wspomnienia z tej transakcji.
  2. Trzymaj stały kontakt. Najgorsza we współpracy biznesowej jest cisza. Zleciłeś coś komuś, zapłaciłeś zaliczkę a tu nagle telefony milkną, nikt nie odbiera – kontrahent zapadł się pod ziemię. Ja wiem doskonale, że czasem możesz mieć opóźnienia, problemy itp. – zawsze jednak trzymaj stały kontakt z klientami.Weź pod uwagę, że oni również mają swoje zobowiązania i chcą wiedzieć wcześniej, że np nie wyślesz produktu na czas (a mają urodziny, więc mogą poszukać innego), nie skończysz strony internetowej (a mają zobowiązania wobec partnerów).
  3. Stosuj ZAWSZE zasadę EXTRA MILE (tak, tak będę o tym powtarzał w każdym poście :)) – Dawaj klientowi więcej niż się spodziewa. Zaskakuj prezentami, rabatami, bonusami, zniżkami – niech kupując u Ciebie czuje się zawsze jak ktoś wyjątkowy, niech czuje się jak w domu!Obecnie działamy w czasach najbardziej konkurencyjnej w historii gospodarki. Jeśli chcesz, aby Twoja firma przetrwała na rynku i była liderem – dawaj więcej niż konkurencja!
  4. Stale śledź preferencje swoich klientów. Większość biznesów z roku na rok ma zupełnie inną formę. Jednej rzeczy możemy być pewni – że będzie nam dane działać w największej niepewności!Staraj się dowiedzieć czego potrzebują Twoi klienci – pytaj ich, stosuj ankiety, śledź trendy rynkowe. Jeśli chcesz przetrwać musisz zawsze być o krok przed konkurencją.
  5. Pamiętaj imiona swoich klientów. Przepiękna zasada, której nauczyłem się od Dale Carnagie`go. Każdy człowiek ma takie słowo, które kocha bardziej niż wszystkie inne słowa – to jego imię. Ludzie uwielbiają, kiedy mówi się do nich po imieniu. Staraj się zapamiętywać imiona klientów, a jeśli masz z tym problem – zapisuj je.Zauważ, że ludzie których najbardziej lubisz zawsze mówią do Ciebie po imieniu – przypadek? Nie sądzę…

Jeśli spodobał Ci się ten post – udostępnij go na swojej tablicy i kliknij łapkę w górę – dzięki Tobie zobaczy go więcej osób i będziemy mogli rozwijać szybciej ten fanpage!

Podziel się!
admin5 Zasad jak powinieneś traktować swoich klientów?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *