5 sposobów na radzenie sobie ze stresem

5-sposobow-radzenie-sobie-ze-stresem

Według ankiet, które przeprowadziliśmy pośród Was stres jest jednym z najczęściej występujących problemów. Codzienne obowiązki, nowe sytuacje, długi, 10 razy tyle zadań niż możesz wykonać jednego dnia – te czynniki powodują złego rodzaju stres. Jak sobie z nim radzić?

  1. Na początek musisz zrozumieć, że stres może być zły i dobry.

    Zły to ten, który Cię wyniszcza, nie powoduje nic konkstruktywnego, zabiera Ci lata życia nie dając nic w zamian.

    Dobry to taki, który działa jak sygnał alarmowy. Mówi Ci, że w Twoim życiu coś jest nie tak i zmusza Cię do zmian. Jest on potrzebny, abyśmy mogli się rozwijać – niczym bezpiecznik powiadamia Cię, że potrzebna jest zmiana.

    Dobry stres może przemienić się w zły tylko jeśli na niego nie zareagujesz. Jeśli pomimo sygnałów, które daje Ci Twoja podświadomość dalej nie podejmujesz ważnych decyzji w swoim życiu – możesz liczyć na to, że pozostaniesz w ciągłym stresie.

    Zatem pierwszy sposób do podjęcie pewnych decyzji – że już nigdy więcej…, że zaczniesz robić…., że nauczysz się jak….

  2. Drugi sposób to aktywność fizyczna. 98% naszych czarnych myśli (czyli tych, które w dużej mierze powodują stres) nigdy się nie realizuje w rzeczywistości – po co zatem zaprzątać nimi sobie głowę.

    Jeśli chcesz, aby Twój umysł myślał lepiej, skupiał się na tym co trzeba zrobić (a nie co może się stać), był kreatywny i ciągnął w stronę sukcesu – karm go tym, czego potrzebuje:

    Zapewnij mu codzienną aktywność fizyczną – daje to dotlenienie, lepszą cyrkulację krwi, lepsze ukrwienie, oczyszczenie organizmu z toksyn.

    Również zadbaj o pożywienie – myślisz jak jesz. Jeśli jesz śmieci, to będziesz mieć myśli jak ze śmietnika…

  3. Naucz się zarządzać Twoim czasem. Duża część stresu pochodzi z nawarstwiającej się listy zadań, która jest technicznie niemożliwa do wykonania. Masz na głowie 100 spraw i nie wiesz od której zacząć.

    Potrzebna Ci tu będzie nauka priorytetów, nauka planowania, nauka zarządzania swoim czasem, asertywności…

    Możesz zdobyć tą umiejętność przez uczestniczenie w naszych szkolenia wyzwania – zapisz się już teraz bezpłatnie: http://wyzwanie90dni.pl/zapis-do-programu/

  4. Naucz się sztuki skupienia. Jeśli patrzysz na sytuacje dookoła w negatywny sposób to będą mnożyć Ci czarne myśli, o których wspomniałem powyżej. One z kolei powodują stres – masz wizję setek fikcyjnych sytuacji, które mogą Ci się przydarzyć w przyszłości – to powoduje stres.

    Jeśli uświadomisz sobie, że w sumie jesteś gdzie jesteś i dotychczas zawsze udało Ci się poradzić sobie z różnymi sytuacjami. Zastanów się co się może takiego zdarzyć, a potem sensownie i obiektywnie spójrz na tą myśl – czy to ma sens?

  5. Porozmawiaj z przyjacielem/przyjaciółką. Już samo wyrzucenie z siebie problemów, usłyszenie własnego głosu, gdy to mówi daje ulgę. Dodatkowo druga osoba może Ci doradzić, spojrzeć świeżym okiem na sytuację.

    Prawdziwy przyjaciel będzie wiedział, jak sprawić Ci ulgę – dobrym słowem, poradą, pocieszeniem – skorzystaj z tego, nie kryj w sobie problemów, wyrzuć ja na zewnątrz, aby zrobić miejsce na rozwiązania.

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł – kliknij „LUBIĘ TO” – sprawisz, że więcej osób będzie mogło go przeczytać. Dziękuję!

Podziel się!
admin5 sposobów na radzenie sobie ze stresem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *